Спіральне навчання

Коротко про методику спірального навчання
 (автор О.Л. Ткачук)


Методика спірального навчання – це така методика навчання, яка передбачає врахування методологічної переорієнтації освіти на особистість, розвиток її компетентностей, на пріоритет соціально-мотиваційних факторів у процесі навчання.
Суть її проста. Як суспільство розвивається по спіралі, проходячи певні етапи історичного розвитку на новому, більш прогресивному рівні, так і при вивченні математики учень має можливості виходити (або не виходити) на більш високі рівні знань, умінь і навичок з відповідного розділу, відповідної теми (у відповідності з інтересами, можливостями, амбіціями учня).
Основні переваги методики – морально-психологічне забезпечення успішного навчання учнів, що реалізуються через виконання основних дидактичних вимог навчання: наступності, послідовності, посильності.
Учень має не менше трьох спроб, щоб вийти на відповідний рівень знань з теми, що вивчається, причому методика спірального навчання сприяє самостійності вибору рівня і часу, які залежать від зміни акцентів в уподобаннях учнів. Все це дозволяє ліквідувати причини неуспішності, пов’язані з пропуском учнями занять, відсутності мотивації до навчання в даний момент часу, зміни пріоритету діяльності, або в разі незасвоєння учнями відповідної теми.
Навчання за такою методикою передбачає чотири етапи (витки спіралі) навчально-виховної роботи.(див. схему)
Враховуючи те, що за один рік треба встигнути 4 рази «пройти» теми, що вивчаються, доцільно, збільшуючи дидактичні одиниці навчального матеріалу, використовувати систему „рамок”. Тобто це модель презентації знань, за якої при переході на новий виток спіралі „рамку” вже набутих компетенцій можна розширити, залишаючи попередню інформацію як елемент нової розширеної „рамки”.
Таким чином, перед кожним новим витком спіралі перед учнем стоять усе складніші завдання, для розвязання яких потрібний усе вищий рівень освіченості особистості. Цим самим ми спонукаємо учня до саморозвитку, самоактуалізації, до прагнення розвивати свої компетентності.


Фрагмент календарно-тематичного планування.
Алгебра, 8 клас.
За спіральною методика навчання


І виток спіралі, ІІ виток спіралі, ІІІ виток спіралі

Немає коментарів:

Дописати коментар